2011.
december 30-án megjelent az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.)
kormányrendelet. A Korm. rend. rendelkezései alapján 2012. január 1-jétől a
diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikus.
A
diákigazolvány igénylés menete 2012. február 6-tól megváltozott!
Fénykép és
aláírás elkészítése, adatok pontossága:
A tanuló
felkeresi az okmányirodát. A személyazonosságát igazoló okmányt kell magával
vinnie, de ha még nem töltötte be a 14. életévét, akkor szülő/gondviselő
kísérete szükséges.
Elkészítik
róla a fényképet és felveszik az aláírását (az aláírást csak abban az esetben
veszik fel, ha már betöltötte a 14. életévét).
INFORMÁCIÓ:
Amennyiben
az adatlap felvételekor az igénylő még nem töltötte be a 14. életévét, de azt
nagyjából három hónapon belül be fogja tölteni, javasoljuk, hogy akkor is írja
alá az adatlapot, ha az ügyintéző ezt nem kéri külön, hogy így elkerülhessük az
ebből adódó esetleges problémákat.
A tanuló kap
egy adatlapot (NEK –Nemzeti Egységes Kártyarendszer adatlap), melynek másolatát
érdemes leadnia az oktatási intézmény ügyintézőjének, az eredeti példányt az
igénylőnek kell megőrizni. A NEK adatlap érvényességi ideje 5 év.
Az ügyintéző
az elektronikus igénylőfelületen beküldi az igénylést.
A
diákigazolvány díja:
2016. január
1. napjától a diákigazolvány igénylésüket díj befizetése nélkül nyújthatják be
a tanulók, amely igény a beküldés és az igénylés adatainak ellenőrzése után
átadásra kerül a gyártónak.
A
diákigazolvány postázása:
Az elkészült
diákigazolványt a Korm. rendelet rendelkezései szerint az iskola címére
postázzák.